Wednesday, November 9, 2011

KEM HIJRAH REMAJA ISLAM 4.0 1433H (KEM HIJRI) :PENDAFTARAN DIBUKA



PENGENALAN

Kem Hijrah Remaja Islam (HIJRI) 1433 adalah kem percutian yang dianjurkan bersempena musim cuti sekolah dan pasca peperiksaan. Program ini dibentuk khusus bagi mengisi keperluan remaja semasa, yang berdepan pelbagai cabaran, yang sebahagiannya sulit untuk difahami oleh generasi ibu bapa. Kecelaruan membabitkan persoalan pandangan hidup (worldview), penghayatan agama, krisis nilai, serta pengurusan emosi, cinta, akademik dan kerjaya masa hadapan. Kepercayaan bahawa remaja perlu difahami sebelum mengharapkan mereka memahami, menjadi asas kepada lahirnya KEM HIJRAH REMAJA ISLAM (HIJRI).

Kem Hijrah Remaja Islam (HIJRI) ini, adalah sebuah program bersifat residential selama 4 hari 3 malam, yang kami tawarkan khusus untuk anak-anak remaja berusia di antara 13 ke 19 tahun. Program ini menggabungkan segala unsur pembelajaran membabitkan kuliah, latihan dalam kumpulan, permainan interaktif, aktiviti outdoor, serta slot-slot bicara hati ke hati, yang bukan sekadar menyampaikan mesej kepada peserta, malah membolehkan kami menyelami isi hati, berusaha memahami dan seterusnya berkongsi pandangan secara lebih eksklusif kepada peserta KEM HIJRI ini.

Idea Tasawwur Islam yang segar, dinamik, kontemporari dan praktikal, akan disampaikan kepada remaja dalam bahasa remaja, bersama harapan agar proses untuk menjiwai dan mengamalkan hasil KEM HIJRI ini akan lebih mudah dan sesuai dengan panca roba kehidupan mereka yang serba mencabar hari ini. Kami juga menawarkan ruang buat para peserta berdiskusi mengenai rancangan pelajaran dan kerjaya mereka dengan fasilitator jemputan yang berlatarkan pelbagai bidang pengajian yang syariatik juga saintifik.

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More